مقدمه‌اي بر بازيافت كاغذ

دنياي موبايل و تكنولوژي روز دنيا

مقدمه‌اي بر بازيافت كاغذ

۳۳ بازديد

How Paper is Recycled: Step-by-Step Process (and Benefits Too) - Conserve  Energy Future

بازيافت به عنوان يك صنعت محبوب در ايالات‌متحده به دليل افزايش علاقه به نجات سياره تبديل شده‌است . بازيافت كاغذ بخش بزرگي از صنعت را تشكيل مي‌دهد و به صورت طيف وسيعي از فعاليت‌هاي مرتبط با بازيابي و پردازش كاغذ قراضه تعريف مي‌شود تا بتوان از آن در توليد محصولات كاغذي جديد استفاده كرد .درباره تاريخچه , فرآيند و قانونگذاري مربوط به بازيافت كاغذ و همچنين فرصت‌هاي كسب‌وكار در صنعت ياد بگيريد .

تاريخچه بازيافت كاغذ در آمريكا

آسياب ميل نخستين كارخانه كاغذ بود كه در سال ۱۶۹۰ در فيلادلفيا افتتاح شد . با اين حال ، بازيافت كاغذ شهري تا سال ۱۸۷۴ در بالتيمور مريلند آغاز شد و در پي آن نيويورك سيتي اولين مركز بازيافت را در همان سال افتتاح كرد .

در طول جنگ جهاني دوم ( ۱۹۳۹ - ۱۹۴۵ ) ، تلاش‌هاي بازيافت كاغذ ، به دليل كمبود عمده خمير كاغذ ، از مردم خواسته شد تا كاغذ و كاغذ كهنه را براي ساختن كاغذ جديد ذخيره كنند .بازيافت در ايالات‌متحده رشد مداوم را نشان داده‌است . داده‌هاي آژانس حفاظت از محيط‌زيست ( EPA ) نشان مي‌دهد كه از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۷ , بازيافت كاغذ و محصولات paperboard از حدود ۵ ميليون تن به ۴۴ ميليون تن افزايش‌يافته است. در سال ۲۰۱۷ , نرخ بازيافت ۶۵.۹ درصد بود كه در ميان مواد ديگر در ضايعات جامد شهري , بيش‌ترين ميزان بازيافت را داشت . در سال ۲۰۱۸ اين درصد به ۶۸.۱ % افزايش يافت .

كاغذ recyclable و Non تقريبا ً همه انواع كاغذ قابل بازيافت هستند . آيتم‌هاي كاغذي كه در سطل‌هاي زباله قابل پذيرش نيستند عبارتند از پاكت‌هاي قهوه‌اي و دستي ، كاغذ كربن ، دستمال‌كاغذي ، دستمال‌كاغذي ، wrappers شكلات ، فنجان‌هاي قهوه و جعبه‌هاي پيتزا . برخي از متداول‌ترين اقلام كاغذي بازيافت شده عبارتند از مقوا ، روزنامه كاغذ و مجله ، دفترچه راهنماي و كتابچه و كاغذ دفتر .

مرحله اول فرآيند بازيافت كاغذ فرآيند بازيافت كاغذ شامل چندين مرحله است كه با جمع‌آوري , حمل و نقل و دسته‌بندي آغاز مي‌شود :كلكسيون . كاغذهاي باطله از كيسه‌هاي جمع‌آوري جمع‌آوري و در يك محفظه بازيافت بزرگ ته‌نشين مي‌شوند .حمل و نقل . زباله‌هاي كاغذي جمع‌آوري‌شده يا جمع‌آوري‌شده به كارخانه بازيافت كاغذ در يك وانت يا كاميون منتقل مي‌شوند .مرتب‌سازي . پس از انتقال به كارخانه بازيافت , مقالات به مقوله‌هاي مختلف كاغذي مانند مقوا , روزنامه , كاغذ روزنامه , كاغذ مجله و كاغذ كامپيوتر دسته‌بندي مي‌شوند .

فاز اصلي فرآيند بازيافت كاغذ پس از دسته‌بندي , تبديل به مواد خام قابل‌استفاده مي‌شود . اين مرحله شامل چندين تابع است كه شامل :

ساخت خمير يا عصاره : pulping شامل آب و مواد شيميايي است . براي چسباندن كاغذ ، ماشين‌ها قبل از اينكه آب و مواد شيميايي اضافه شوند آن را تكه‌تكه مي‌كنند . سپس مخلوط براي تجزيه كاغذ به فيبرها گرم مي‌شود . در نهايت ، مخلوط تبديل به تركيبي نرم مي‌شود كه به عنوان ماده آبكي و يا خمير شناخته مي‌شود .تميز كردن و تميز كردن : براي حذف آلودگي از خمير كاغذ، خمير كاغذ از طريق screens با اندازه‌هاي مختلف و اشكال مختلف براي حذف آلاينده‌ها از قبيل globs چسب و تكه پلاستيك اجباري مي‌شود . اگر مغز هنوز حاوي هر گونه آلاينده‌هاي سنگين مانند كالاهاي اساسي است، ممكن است خمير در اطراف سيلندرهاي شكل مخروط شكل بگيرد . سيلندرها و آلاينده‌هاي سنگين را با استفاده از نيروي centripetal خارج مي‌كنند در حالي كه آلاينده‌هاي نور به مركز مخروط مي‌روند و حذف مي‌شوند .De : مرحله بعدي حذف جوهر از الياف كاغذ را آغاز مي‌كند در حالي كه مواد چسبنده ، شناخته‌شده به عنوان " stickies " نيز از هم جدا شده‌اند . De از طريق تركيبي از اقدامات مكانيكي مانند خرد كردن و افزودن مواد شيميايي انجام مي‌شود . ذرات مركب و مركب با استفاده از آب برداشته مي‌شوند در حالي كه ذرات بزرگ‌تر و بزرگ‌تر با استفاده از حباب‌هاي هوا در فرآيندي به نام فلوتاسيون حذف مي‌شوند .

پالايش , حذف رنگ و رنگبري : در مرحله تصفيه , خمير مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرد تا فيبرهاي كاغذي متورم شوند . شكست خمير نيز فيبرهاي فردي را از فيبرهاي جدا شده جدا مي‌كند. اگر رنگ‌آميزي مورد نياز است , مواد شيميايي عريان سازي رنگ به فيبرها اضافه مي‌شوند تا رنگ‌ها را از كاغذ حذف كنند. وقتي هدف توليد كاغذ بازيافتي سفيد است , خمير با اكسيژن , دي‌اكسيد كربن و يا پراكسيد هيدروژن رنگبري مي‌شود تا آن‌ها را روشن‌تر يا سفيدتر كند .

مرحله نهايي فرآيند بازيافت كاغذ در مرحله نهايي فرآيند بازيافت كاغذ , خمير كاغذ تميز شده آماده است تا در توليد كاغذ جديد مورد استفاده قرار گيرد . به طور معمول , خمير با الياف بكر چوبي مخلوط مي‌شود تا كاغذ جديد را با نرمي و استحكام اضافي فراهم كند . اما الياف كاغذ بازيافتي نيز مي‌توانند به تنهايي استفاده شوند . در اين مرحله , خمير كاغذ با مواد شيميايي و آب‌گرم مخلوط مي‌شود . درصد آب داغ در مخلوط بسيار بيشتر از الياف كاغذ و مواد شيميايي است .مخلوط در قالب يك ماشين كاغذ سازي تغذيه مي‌شود و در يك جت پيوسته بر روي صفحه توري سيمي بزرگ پاشيده مي‌شود . وقتي آب از مخلوط شروع به تخليه مي‌كند , الياف كاغذ بازيافت شده شروع به اتصال به تشكيل يك ورق آبدار مي‌كنند . ورق به سرعت از ميان مجموعه‌اي از غلتك‌هاي پرس داغ پرس شده حركت مي‌كند كه آب بيشتري را بيرون مي‌دهند كه به يك ورق تازه ساخته‌شده از كاغذ منجر مي‌شود .

فرصت‌هاي تجاري در بازيافت كاغذ بازيافت كاغذ يك بخش بسيار دقيق و محكم از صنعت بازيافت مي‌باشد . بازيافت كاغذ مي‌تواند يك گسترش مفيد از خدمات براي شركت‌هايي باشد كه مواد ديگر را بازيافت مي‌كنند . با اين حال ، در سطح كارآفريني ، فرصت‌هايي براي ارايه خدمات مانند جمع‌آوري ، حمل و نقل و مرتب‌سازي وجود دارد .در گذشته , بازيافت به احتمال زياد تنها مواد قابل بازيافت خاصي را از يك مشتري , مانند پالت‌ها و آهن‌قراضه , حذف مي‌كرد , اما بازيافت كننده‌ها به طور فزاينده‌اي به حذف ديگر مواد قابل بازيافت در عين حال كمك مي‌كنند . مقوا قديمي ( OCC ) اغلب به عنوان بخشي از برنامه‌هاي پاك‌سازي dock جمع‌آوري مي‌شود كه در آن يك recycler گستره‌اي از محصولات قابل بازيافت را از يك محل در همان زمان , در همان كاميون , به دست خواهد آورد . چنين برنامه‌هايي براي مشتريان در زمينه كمك به آن‌ها براي حذف مواد به موقع به جاي اينكه صبر كنند تا بار كامل يك ماده واحد را جمع كنند , جذاب هستند .يكي از فعاليت‌هاي كارآفريني مرتبط با بازيافت كاغذ ، خرد كردن كاغذ است . به گفته افراد داخلي ، سرمايه‌گذاري در محدوده ۳۰۰۰۰ تا ۶۰،۰۰۰ دلار براي خريد يك كاميون و تركيب دستگاه خرد كردن ماشين مورد نياز است . درآمد حاصل از كسب و كارها و فروش كاغذ خرد شده به كارخانه بازيافت ، از كسب و كارها گرفته شده‌است .

خريدار كتاب دسته دوم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.